04 oktober, 2006

Frukost på stan

När tiden är knapp och man ändå vill träffas är en frukost på stan optimalt. Valet föll på Cocovaja - inte så konstigt då jag redan sedan det öppnades velat gå dit. Ilias tog emot med ett leende. Han höll på att göra iordning smörgåsar och undrade om vi ville ha prästoströra med kalkon. Valet var lätt. Baguetten segt tuggmotståndig och härlig i konsistensen, kaffe latten perfekt. Ilias kompromissar inte. Inte ens om gästerna vill ha sallad på mackan. Nej, om det finns bra saker på smörgåsen behöver man inte lägga till ytterligare en säger han. Inte har väl din mamma serverat sallad på din morgonsmörgås? Glittret leker i ögongen. Jag håller med för det är också min filosofi. Enkelt och gott. Efteråt landar ett äpple på bordet. Lobo, rosagult inuti, en av mina personliga favoriter.

Stället är populärt för det strömmar folk ut och in hela tiden. De som passerar hejar glatt på Ilias. Jag förstår dem. Det här är ett ställe att gå till många gånger.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag önskar jag kunde lyckas gå till Cocovaja någongång när dom har öppet, jag har varit förbi 4 gånger nu och samtliga gånger har det varit stängt...

Senast igår runt 17:00. Oh well

--Johan

Clivia sa...

visst är det mysigt! Jag var där för ett par veckor sedan och fick den godaste cappuccinon jag någonsin druckit! Var inte mackhungrig då men ska förstås smaka hans verk vid tillfälle.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...