23 maj, 2013

Pimiento de padron - små milda pepparfrukter




I panisk jakt efter något nytt i butiken hittade jag de här godingarna. Undrade nämligen för mig själv i affären varför jag tyckte allt var same same. Ingen inspiration alltså och blicken föll på Pimiento de Padron. Små vad det nu kan vara...paprikor eller pepparfrukter. Söta och milda med liten bitter ton. Det som kul är att var tusende frukt är het. 

Frukterna steks i het olivolja tills ytan är bubblig och har fått färg. Lite flingsalt på och de är klara för servering. Jag använde dem som tillbehör till kött men de funkar fint som tapas. Man kan också fylla dem med fetaost och fritera eller ugnssteka står det på förpackningen. Nästa gång jag ser dem i affären ska jag göra det för de var så goda!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...