11 mars, 2015

Strömmingsvagnen vid slussen





Nästan som en Foodtruck och en riktig institution. Eller vad säger du om Strömmingsstället vid slussen?

Vilken dag vi hade vid strömmingsvagnen med teamet bakom The Foodie List. Vilken tur vi hade att det inte regnade när vi skulle filma för The Foodie List. Vi beställde olika saker. Leo tog strömming med knäckebröd. Jag tog en sillburgare. Något som hör ihop med Skillinge på Österlen för mig.

Jag konstaterade att de hade alla möjliga slags kombinationer med strömmingen. Lingonsylt, potatismos, ättiksströmming för att bara nämna några. Gott alltihop.

Eftersom dagen var så fantastisk var det fullkomligt packat med folk och jättelång kö till den ljuvliga strömmingen. Bra dag helt enkelt!

2 kommentarer:

Ylva Vitorovic sa...

Åh vad härligt! En liknande favorit i Göteborg är Strömmingsluckan (http://strommingsluckan.se/). :) /ylva.

Kinna Jonsson sa...

Ylva - du får ta med mig dit nästa gång jag är i Göteborg. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...