19 juni, 2016

4 goda alkoholfria alternativ till midsommar




Vad jag blir glad när restauranger har alkoholfria alternativ. Att man får dricka något gott när man äter gott. Häromkvällen på Restaurang Hjerta fanns det en hel del att välja på. Till drinken då vi åt en vit pizza med zuccini och färskost samt en härlig pizzavariant med bakad selleri sprinklad med lavendel blev jag serverad en Jus de Pommes Artisanal.




Till den bakade piggvaren med primörgrönsaker fick jag först en mousserande dryck gjord på vita vinbär, Rudenstams Vitavinbär Mousserande, Fräsch och mycket god till maten. 



Sen kom Malin Söderberg förbi vilket var så trevligt. Hon tipsade om en rabarberdryck, Naturfrisk Rabarberdrik, en ekologisk läsk på rabarber. Också den var väldigt god.

Om du nu har läst såhär långt så vill jag även gärna tipsa dig om Loka Crush som jag verkligen gillar. Allt oftare dricker jag gärna smaksatta vatten som drink istället för alkohol. Och det här vill jag verkligen att du som arrangerar fest tänker på - fixa något gott alkoholfritt till den som kör. Det är lite trist att få någon halvengagerad läsk eller trist alkoholfritt vin. bara för att man glömt bort att fixa något gott. Alla andra dricker goda viner och spännande saker...

Och du, glöm inte bort att Rickard Juhlins alkoholfria champagne är riktigt bra. Oj, nu är vi uppe i 5 st. Här kan du läsa om mer alkoholfria alternativ som jag skrev om till en nyårsafton - jag kör ju alltid. Och ytterligare ett alternativ, kombucha hittar du här. Och en kombucha här också.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...